lördag 4 oktober 2008

KUNGÄLV

Har varit i Kungälv idag och klippt mig. Det var välbehövligt! Men varför jag alltid går på att köpa allt helvete hon visar, fattar jag inte. När man innan hade bestämt sig för att bara klippningen fick räcka. Men nu var det en suuuuuperbra och jääääätedryg hårgelé, perfekt att ha när man ska föna och platta håret efter som det då inte sliter på det. För baaaara 120:-. Mmmmm. Jättebilligt. Nu står den på byrån i hallen och stirrar på mig!

Detta är en av anledningarna till att jag inte längre tittar i taxfree-katalogen från Novair. Tycker att det ropar från den ibland. Turkisk pepparshot. Cider. Bag-In-Box. Parfym. Smink. Smycken. Den får någon ta illa kvickt innan hela reskassan är förbrukad!

Iallafall. Efter besöket hos frissan, gjorde jag en chansning och åkte till barnets far för underskriften som behövs för ledigheten. Jag ringde först med det var ju upptaget hur länge som helst. Då var dom ju hemma iallafall.

Knackade en bra stund. Det vraket som öppnade dörren kände jag först inte igen. Kritvit (efter en vecka i Tunisien? Hmmmm) och med de rödaste ögon som jag någonsin har sett. Jag frågade vad fan han gjort. Han fattade ju som vanligt ingenting. Se dig i spegeln då! Det blev knäpptyst. Jag däremot kan tala om vad sånt kallas: BAKSMÄLLA! Efter en veckas supande. Tror inte han har varit i närheten av en solstol.

Hans sambo ursäktar sig med att dom var trötta och hade kommit hem sent på natten från resan. Jaha! När då? Vid elva. Ooooookej! Jag hade inte ens sett ut sån om jag så inte hade sovit alls. Men underskriften fick jag. Bra det!


Inga kommentarer: